Sunday, July 18, 2010

al-atihah

emmmmmmm...... sedar tak sedar dah hampir dua bulan aku tak menjengok blog kesayangan aku ni..... why ya? bz ngat ker? hi..hi..hii... bz lah kot!!!! mmmmmm.... apa yang aku nak coretkan kali ni ek? sepanjang dua bulan ni banyak bende yang terjadi... so aku x know where to start......... :)

well.... it's relly so manything happend to me this few month... there is really so many things and one of the part that i can't forgot till now..........

my younger bro pass away... pegi meninggalkan kami semua wthout any pesan... he jst go like that... it's hapend on friday.. 18 June 2010 ... i was surprise when my younger sis call me n let me know abt that... it's really make me "SHOCK"... i jst knew abt he was sick 2 weeks ago n palnt to go n visit him on comming sunday... but he already "go" wthout teling me or others anything.... it's really hurt me.... i lost in my worlds...
Aku dan adik2 yang ada dikota bergegas pulang...Namun it's too late coz , arwah telah selamat dikebumikan sewaktu aku,tam.jang n pakcik sampai.Aku merayu pada uda supaya izinkan aku menatap wajahnya for the last time... but menurut uda , itu adalah yang terbaik buat arwah dan kami semua..Aku redho... aku cuba untuk tidak menagis... i really try hard.. but i can't... ku dakap surah "yassin" kedada.. Pak cik memeluk ku kemas. Ku perhatikan setiap yang berlaku didepan mataku... Uda bertungkus lumus menguruskan 'penempatan' baru arwah... begitu juga adik iparku....
Uda... merangkak..bergelumang dengan tanah.. degan mata yang agak kemerahan.Namun setitis air mata tidak terlhat.Aku tahu uda tabah... aku bertambah pilu menyaksikan tembok pemisah antara kami dan arwah....

dulu... lama dahulu... sewaktu kami dialam kanak2... kami bukanlah dari golongan kanak2 yang bertuah... kami kekurangan segala galanya... Aku, arwah , uda dan andak... andak.... ya!! akhirnya andak sampai... betul2 disaat akhir pengurusan pengkebumian arwah.. Namun andak sempat menambak tanah.Andak menghulurkan tangan ke uda.Uda sambut tenang... aku sayu pabila melihat andak mengucup tangan uda!!! Dia bergerak kearah ku... aku kaku... berdayakah aku menghapuskan segala amarahku .... aku masih terasa sakitnya dengan segala yang andak lakukan setahun yang lalu.

namun aku tewas...sewaktu andak mencapai tanganku dan mengucup tangan lantas memeluk aku n he say sorry.He really hug me... aku menangis lagi... Aku merasakan tubuhku begitu lemah... lebih2 lagi sewaktu pembacaan TALKIN oleh bapa saudaraku sendiri... Suaranya yang sayu.... dan pembacaan yang menyentuh kalbu... aku pilu....

Kini... terpisah sudah semuanya. Kami melangkah meninggalkan arwah sendiri.Sendiri menghadapi nasibnya.. sendiri menghadapi segala getir disana... walau berat rasa hati....Namun kugagahi juga...walau berat langkah ini... ketahuilah wahai adik ku...... along teramat berat untuk melangkah meninggalkan mu sendiri... namun apakan daya... itu mmg perjanjian kita dengan yang satu.... kita adalah pinjaman... dan kini along tahu... angah berada di tempat yang abadi.....
tempat yang sememngnya tempat kita.... dan along pasti... itu yang terbaik buat kita semua...
alfatihah.......

No comments:

~ my loves ~

sahabat ku

@