Wednesday, June 24, 2009

Sayangku Erica....


"G.. boleh tak ujung minggu ni kalau kita balik kampung...Aku ngat nak anta my doughter..." rayu aku pada sahabat karibku... Suzi. Malas rasanyer nak naik bas, leceh lah...



Banyak tu baju anak dara aku tu......Emmmm.. mengenangkan aku hendak menghantar pulang anak dara aku kepangkuan keluarga asalnye... walaupun berat n sakit ati aku memikirkannye...



namun apa yang boleh aku lakukankan....



Bukan kerana aku sudah tak sayang lagi padanya... Tuhan sahaja yang tahu betapa pedihnya hatiku setiap kali aku terfikirkan hal ini...



aku terpaksa, kedua ibu bapanya mendesakku supaya "memulangkan kembali"anak mereka yang aku jaga sewaktu mereka bercerai dua tahun setengah yang lalu......



Memulangkan kepada mereka bererti memisahkan ERICA dengan kedua anakku... Sedangkan mereka membesar bersama. Kalau anak ku yang sulung , Si ABANG itu dia bisa mengertikan keadaan RICA... tapi tidak anak bongsuku, si ADIK... pasti dia tercari-cari si KAKAK... mereka sudah terbiasa bersama... MAKAN..MINUM..MAIN..bah kan mereka berdua teman bergaduh!!! Adik dan Kakak bagaikan kembar yang tak boleh dipisahkan..



Bagaimana mereka tega merebut Rica daripadaku setelah sekian lama.... Rica subah sebati dengan keluargaku......Tidak kah mereka terfikirkan perasaan ku ...perasaan anak2 ku.... kenapa mereka begitu TEGA!!!



Aku tahu mereka keluarga kandung Erica, tapi selama dua tahun setengah aku bersama Rica , makan.Bagaimana aku bisa melalui hari-hariku tampa Erica disisiku...

No comments:

~ my loves ~

sahabat ku

@